poniedziałek, 22 marca 2021

Instalacja wiązki nawigacji oraz kodowanie

Pierwotnie nie planowaliśmy wykonania tej modyfikacji, jednak z uwagi na korzystny układ zdarzeń, decyzje uległy zmianie. Pierwotnie bowiem plan zakładał wlutowanie się w ścieżki gniazda AUX oraz podłączenie tym wejściem urządzenia Bluetooth - niestety do RCD215 nie udało się podłączyć modułu za pośrednictwem kostki radia. Ostatecznie projekt został wykonany z sukcesem, jednak niska jakość modułu Bluetooth sprawiła, iż jakość dźwięku nie była satysfakcjonująca. Dokonaliśmy zakupu innego modułu, niestety nie zwracając uwagi na to, iż nie realizuje on transmisji rozmów telefonicznych, owszem multimedia były przekazywane w dobrej jakości, ale jednak nie rozmowy telefoniczne. W tej sytuacji natrafiła się okazja nabycia drogą kupna kompletnej wiązki nawigacji wraz z samym urządzeniem Navigon.

Kompletny zestaw składa się z:

  • Wiązki nawigcji
  • Uchwytu mocującego
  • Uchwytu do nawigacji
  • Nawigacji

Montaż należy podzielić na dwie części: kodowanie oraz instalację. Poniżej przedstawiamy sposób kodowania Radio / Kodowanie / Pomocnik kodowania. Jeśli chodzi o drastyczną czynność, jaką jest wycinanie otworu montażowego w desce, warto przygotować sobie szablon otworu. Najprościej jest odrysować stopę Uchwytu do nawigacji - na twardym brystolu - pamiętając, iż finalnie będzie otwór nieco szerszy - taki jak rant gniazda, w które mocuje się Uchwyt nawigacji. Zbyt dużego otworu nie zmniejszymy. Na uspokojenie działa to, iż Uchwyt nawigacji ma spory rant, który zamaskuje niedoskonałości cięcia. W naszym wypadku do cięcia wykorzystaliśmy dremel, tak samo do polerowania rantów otworu. Naturalnie, aby prace można było wykonać spokojnie, należy zdemontować radio, pamiętając, iż odpinając wtyczkę od sygnalizacji poduszki powietrznej nie przekręcamy kluczyka, albowiem licznik zakomunikuje nam błędem AirBag. Warto także pamiętać o podręcznym odkurzaczu, aby było estetyczniej po wykonanej pracy. Szablon otworu centrujemy na desce i przystępujemy do pracy. Pamiętamy że duże obroty tarczy powodują, iż plastik staje się bardzo plastyczny i o błąd nie jest trudno. Po wykonaniu otworu montujemy pod deską uchwyt metalowy w zatrzaskach montażowych. Następnie przeprowadzamy wiązkę z gniazdem od góry deski do wnętrza, w naszym przypadku trzeba było podłożyć dwie podkładki, albowiem gniazdo zbyt nisko osiadło. Wszystko skręcamy śrubami (uchwyt jest nagwintowany) - koszt śrubek ASO 6,00 pln - w zasadzie to tyle, oczywiście jeszcze chwilę czasu stracimy na ładne poukładanie przewodów i cieszymy się nowym modem. Podłączenie kabli również jest proste antenę montujemy do wiązki nawigacji a drugi koniec do radia, wtyczkę wiązki wkładamy w kostkę radia nie da się tego wykonać nieprawidłowo.

 
Efekt finalny w naszej ocenie godny zachodu.
 
 
Kodowanie - proszę pamiętać, jeśli kodujemy nie mając podłączonej wiązki na radiu nie ujawni nam się nowe menu Maps & More - dopiero po podpięciu wiązki widzieć będziemy efekty swoich poczynań w kodowaniu.
 
 
Otwór jest zbliżony kształtem do ww. zagłębienia - powyżej widać naniesione linie cięcia po przyłożeniu szablonu.

 
Spokojnie to nie jest finalnie wykończony otwór - na końcu pracy wyglądało to dużo lepiej. Pokazuje to jednak iż osoby ceniące sobie detale praca będzie satysfakcją. Widzimy ponadto iż po wycięciu górnej części deski rozdzielczej - widzimy przestrzeń montażową dla gniazda, wraz otworami w które wejdą prowadnice stelaża mocującego gniazdo. 
 

 
 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podświetlenie nóg i foteli LED

Wielu powie, że to już lekka przesada, ale my odpowiemy - należy sprawdzić samemu, jak to działa w praktyce. Do podświetlenia wykorzystałem ...